RSS twitter facebook youtube linkedin

Column

Wie heeft de belangrijkste functie?
“Wie heeft de belangrijkste functie?” is een vraag die ik vaak stel aan mensen die ik bij allerlei zakelijke gelegenheden ontmoet. Ook bij aanvang van nieuwe trainingsgroepen of bij coaching komt deze vraag van mij aan de orde. Dan gebeuren er allerlei vreemde zaken. Er valt vaak een stilte en men zoekt naar antwoorden. Anderen vertrouwen mijn vraag niet echt en zoeken achterdochtig naar mijn beweegredenen. Soms roept...

Column

Interne klanten van uw organisatie
Als het woord klant valt dan denken de meeste mensen direct aan de zakelijke relaties van een bedrijf. Maar de wereld van klantgerichtheid kent echter twee soorten klanten: interne en externe klanten Iedere medewerker is in feite een interne klant. Samen met collega’s van andere afdelingen vormen zij de interne klantenteams. Samenwerking in het belang van de klant is het voornaamste doel van deze teams. De klant ziet dan...

Column

Kampioen worden doe je zo
kampioen-worden-doe-je-zo Stel je bent een jong racetalent en je hebt één doel: kampioen worden. Maar je weet dat het lastig wordt om de top te bereiken. Want racen kost geld, veel geld. Je hangt op het circuit rond en pikt her en der tips op om beter te worden. Dan hoor je dat je veel geld kunt besparen als je je hobby onderbrengt in een stichting. Maar hoe kom je aan een stichting? Je trekt de stoute schoenen aan en mailt 25 notarissen in de...

Column

Bullshit bingo
bullshit-bingo Kent u dat? Een collega meldt dat het nog gecommuniceerd moet worden. En gaat er vervolgens vanuit dat het duidelijk is wat er gaat gebeuren. Kent u mensen die terugkoppelen? Alsof koppelen alleen niet genoeg is. Kent u collega’s die ‘het project oppakken’? Alsof het in een doos klaar staat om meegenomen te worden. En als collega’s een slag maken, dan duik ik even onder het bureau. Er is al agressie genoeg....

Column

Online liegen
online-liegen De zomertijd hebben mijn collega’s en ik gebruikt om onderzoek te doen. We zochten bedrijven waar we graag voor zouden willen werken. We deden dat onderzoek online. Als ware digitale speurneuzen kamden we websites, LinkedIn en andere socialmedia-kanalen uit. Monnikenwerk maar ook ontzettend leuk om te doen. Soms om te lachen zelfs.   Wat vooral opviel: wat doen een hoop bedrijven toch ontzettend ingewikkeld. Draaien en...

Column

Goede raad is duur betaald
goede-raad-is-duur-betaald Kent u dat? Je loopt met een probleem <kuch> uitdaging. En je laat het her en der vallen om te polsen hoe anderen er tegenaan kijken. Je wilt niet gelijk het achterste van je tong laten zien, maar stelt je toch kwetsbaar op. Iedereen blijkt raad te weten. En er zit altijd iemand tussen die als ervaringsdeskundige precies weet wat te doen. Want jouw situatie lijkt sprekend op wat hij/zij heeft meegemaakt.  De meeste...

Column

Ondernemen in Welvaart
Waarom ben je ondernemer geworden? Het is een vraag die mij geregeld wordt gesteld. Hoewel ik nog niet zo lang ondernemer ben, weet ik heel goed waarom ik die keus heb gemaakt. Ik heb altijd hard gewerkt voor anderen en dat doe ik nu voor mezelf. Je kunt natuurlijk werken tegen een vast salaris. Dat heeft een aantal voordelen; je hebt zekerheid en je loopt niet de risico’s die je als wel ondernemer loopt. Echter als je...

Column

Baeknet over de kwart voor twaalf situatie
Een aantal weken geleden had mijn netwerk club een meeting met als onderwerp "hoe gaan ondernemers om met de crisis". Mij was gevraagd een van de discussie tafels te leiden. De vraag die ik tijdens de sessie stelde aan de ondernemers was de volgende: Hoe is het mogelijk dat ondernemingen die al langere tijd bestaan en worden geleid door verstandige en ervaren mensen toch failliet gaan? Er was een levendige discussie...

Column

Denk buiten bestaande kaders
denk-buiten-bestaande-kaders  Je ziet het vooral bij ondernemers die al wat langer meedraaien. Dat ze in een vast patroon zitten met daarbij steeds hetzelfde resultaat. Daarom stel ik voor om eens buiten je bestaande kaders te denken. Zoek nieuwe ingangen om andere, en liever nog, betere resultaten te behalen. Want de crisis is helaas nog niet voorbij en vraagt echt om creatief denken.  Op de laatste bijeenkomst van Ondernemen & Groei werd dit...

Column

Netwerken is leuk!
netwerken-is-leuk- En toch vinden ondernemers het eng om te netwerken. Je gaat naar een bijeenkomst waar je niemand kent. Ga je dan zomaar mensen aanspreken? Wat zullen anderen van mij denken? “Laat maar, ik ga niet.” Voor veel ondernemers is dit heel herkenbaar. Dan rijst er nog de vraag naar welke netwerkbijeenkomst je moet gaan. Er is een groot aanbod aan clubs en bijeenkomsten. Al dan niet gekoppeld aan een lidmaatschap.  Je kunt...
inschrijven

Bedrijf in de spotlight: SIS Automatisering

Martin Keuzenkamp, eigenaar van SIS Automatisering “We zijn een kleine ICT-club van en...

Bedrijfspresentatie

bedrijfslogo Proyect staat voor het leveren van een inspirerende en productieve werkomgeving. Proyect laat als innovator op het gebied van kantoor- en projectinrichting zien hoe de omgeving van de werkende mens verandert. De traditionele manier van werken verdwijnt en de kantooromgeving verandert daarin mee. Het kantoor wordt meer een ontmoetingsplek voor klant en medewerkers, een clubhuis. Door gebruik te maken van een groot netwerk van architecten en toeleveranciers creëert Proyect voor elke...

Is uw organisatie klantgeschikt?

pdf
Het concept van deze website is ontwikkeld door
dm
en gebouwd met een CMS door
buildnet